Nejčastější chyby při správě PPC účtu

  • Napsal uživatel Pepececka.cz dne in category AdWords.

Při správě svého PPC účtu múžete dělat spoustu chyb, je ale několik, které vídám v účtech tak často, až je to k nevíře. Rád bych tu vyzdvihl ty zdaleka nejčastější.

1) Moc obecná klíčová slova

Příklad z praxe: Klient si stěžuje na špatný výkon reklamy. Prokliků má spoustu, ale zákazníci nevolají a neobjednávají si. Klient předává PPC účet a v něm jsou namátkou tato slova:
auto, auta, zima, léto, letní, zimní, gumy, gumu, výměna, Praha, dovolená (!). U některých výrazů mi zvědavost nedala a ptal jsem se, co v klíčových slovech dělají zrovna auta a dovolená. Pneumatiky jsou přece na autě a často se gumy mění před dovolenou!

Ukazuji klientovi seznam výrazů, které spouštěly jeho reklamy. Namátkou:
zimní dovolená last minute, výměna manželek Praha, jak nasadit gumu, letní restaurace Praha a spousta spousta dalších absolutně nesouvisejících výrazů. Ze 450 prokliků se pouze 38 týkalo oboru podnikání klienta, z toho ještě necelá třetina nákladních automobilů, které klient vůbec neobsluhoval.

Poučení: Vžijte se do uživatele a představte si, co asi hledá, když zadává vaše klíčová slova do vyhledávače. Opravdu to musí být jen Váš podnik?

Pravidlo: Jakmile je váš klíčový výraz sestává z jednoho slova, zbystřete. Jen málokdy je jednoslovný výraz vhodný jako klíčové slovo pro vyhledávání.

2) Všechno v jedné kampani

Opět jeden příklad z praxe. Cestovní kancelář má velmi pěkně strukturovaný web se speciálními stránkami pro každou destinaci, kde lze pohodlně filtrovat hotely pouze pro danou mikro-lokalitu. V AdWords ale správce reklamy “sfoukne” celé nastavení v jedné reklamní sestavě a protože má v klíčových slovech vedle sebe dovolenou na Kypru a dovolenou v Egyptě, nastaví jako dopadovou stránku reklamy domácí stránku celé cestovní kanceláře (protože neví, přes jaké slovo uživatel dorazil). Celá práce vložená do stránek jednotlivých lokalit tak přišla vniveč, stejně jako kredit za reklamu, protože s každým klikem, který uživatel musí provést, ztrácí stránka několik jednotek až desítek procent návštěvníků.

Po rozdělení účtu bylo možné napsat pro každou destinaci vlastní reklamu a odkázat ji na konkrétní podstranu s vybranou lokalitou. Míra prokliku se zvedla 2,5 krát, míra okamžitého opuštění se z ohavných 89% snížila na třetinu a inzerce začala konečně přinášet konverze.

Pravidlo: Rozdělením do členitější struktury obvykle kampaním nemůžete ublížit, řiďte se tedy pravidlem - čím více sestav, tím lépe. Pozor ale na opakování klíčových slov. Jakmile cítíte potřebu ve dvou kampaních použít stejná klíčová slova, zbystřete, pravděpodobně už členíte účet zbytečně moc (nebo nesprávně).

3) Nesledování konverzí

Překvapuje mě a děsí zároveň, kolik inzerentů žádným způsobem nesleduje konverze. Výsledky reklam tak jednoduše atribuují poměrově podle počtu prokliků, podle logiky “klíčové slovo A přineslo desetkrát více návštěv, než slovo B, tak muselo přinést i desetkrát více objednávek.” Ve skutečnosti to ale často bývá naopak. Konkrétnější klíčová slova mají sice menší absolutní počet prokliků, než obecnější výrazy, ale lidé z nich mnohem častěji nakupují.

Poučení: Měřte konverze, abyste věděli, která slova pro Vás mají význam, a která nikoliv.

Přidat komentář

Copyright © 2012 Pepececka.cz | Designed by Free CSS Templates